top of page
  • Hur fungerar det första städet?
    Första gången vi städar hemma hos dig tar det lite längre tid än vid återkommande städningar. Eftersom alla hem är olika går det inte att säga någon exakt tid för detta i förväg. Det kan vara bra att vara närvarande för att släppa in städaren för att träffas, men detta är givetvis inget krav. Med hjälp av första städningen kan vi sedan säga hur lång tid det kommer att ta vid återkommande städning. Om du istället i förväg vill bestämma hur länge vi skall vara hos dig varje gång kan vi givetvis även lägga upp det så - du bestämmer!
  • Hur många timmar behövs för att städa min bostad?
    På samma sätt som alla hem är unika, har alla också olika behov. Det bästa sättet att uppskatta tiden som kommer krävas löpande är att genomföra ett förstagångsstäd. Efter detta har vi en bra bild av din bostads förutsättningar och krav. Vi åtar oss alltid att genomföra avtalade moment och lämna hemmet skinande rent, så vår personal stannar tills de är klara med sina uppgifter.
  • Kommer alltid samma person hem till mig?
    Ja! Vi uppnår bästa resultat och högst kundnöjdhet genom att varje kund har sin egen återkommande personal. Det underlättar också för våra medarbetare med schema och kontroll. Vid sjukdom och semester ersätter vi med vikarie eller avvaktar med städningen.
  • Vilka städmaterial är bra att ha hemma?
    Hos oss ingår all städmaterial och utrustning, vi tar däremot ut en inställelseavgift för varje besök som innefattar materialkostnader, framkörning och administration. Vi presenterar alltid priset i samband med offertförslag.
  • Hur kan jag underlätta inför städningen?
    Du kan förbereda inför städningen genom att plocka undan prylar, kläder och andra lösa föremål. Det gör det enkelt för städerskan att komma åt att damma och torka alla ytor.
  • Vad händer om jag inte blir nöjd?
    Vi lämnar garanti på alla våra städ. Det betyder att om du inte är nöjd tar vi på oss att åtgärda felen. Om du själv åtgärdar felet, eller väntar mer än 24 timmar att meddela oss kan vi tyvärr inte erbjuda någon kompensation. Det är därför viktigt att du kontaktar oss direkt. Tillsammans kommer vi fram till en lösning - fortsatt nöjda kunder är vår högsta prio!
  • Går det bra att avboka en städning?
    Så länge som du meddelar oss 48 timmar innan passet debiteras du ingenting för detta. Om du behöver avboka mindre än 48 timmar innan behöver vi debitera 2 h för vår personals skull, sjukdom är undantag då vi under rådande omständigheter vill skydda vår personal på bästa sätt. Om du ska åka på semester eller ha längre uppehåll, säg gärna till i god tid!
  • Hur hanterar ni nycklar, portkoder och passagebrickor?"
    Vi har ett nyckelhanteringssystem där städerskan får en nyckel av er. Nyckeln märks med en nyckelbricka på ett speciellt sätt som inte kan härledas till dig som kund av utomstående. Vi skriver en nyckelkvittens tillsammans med dig som kund. Våra anställda är vana att hantera nycklar, dörr- och larmkoder hos privatpersoner och företag. För mer information om vårt nyckelhanteringssystem hör gärna av dig till oss
  • När får jag fakturan?
    Kunder med löpande avtal får en faktura varje månad förföregående månads arbete. Vi tillämpar 20 dagars betaltid. Fakturan skickas med e-post. Inga fakturaavgifter så långt ögat når! Engångsstädning, som exempelvis storstädning och flytt städning, faktureras några dagar efter att tjänsten utförts.
  • Vad gör ni om något går sönder?
    Både vår personal och ditt hem är försäkrat genom Länsförsäkringar. Skulle en skada uppstå vid städning meddelar personalen alltid oss detta och vi tar sedan kontakt med dig. Vi står för eventuella kostnader om skadan uppkommit på grund av oaktsamhet från vår sida.
  • Kan jag använda mitt RUT-avdrag?
    Så klart, vi rekommenderar dig att göra det! Så länge du är minst 18 år och är bosatt i bostaden där vi städar så går det utmärkt. Uppfyller du villkoren för RUT betalar du bara 50% av arbetskostnaden. Det samlade maxbeloppet man kan köpa RUT och ROT- tjänster för är 150000kr/person och den samlade avdragsmöjligheten är 75000kr/person. Vi hanterar all administrering gällande RUT på fakturan samt till Skatteverket. Läs mer om RUT och ROT-avdraget på Skatteverkets hemsida
  • Hur behandlar ni mina personuppgifter?
    Vi behandlar alla adress- och personuppgifter helt i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Har du mer funderingar, läs gärna mer på www.datainspektionen.se. Vi sparar endast dessa uppgifter i syfte att kunna planera och schemalägga din städning samt ansöka om RUT-avdrag. Cleanlux säljer aldrig dessa uppgifter till tredje part. Om du undrar vilka uppgifter vi har eller om du önskar radera någor uppfiter, kontakta oss.
bottom of page